ورزش کردن در شب تاثیری کمتری در کاهش وزن دارد

دکتر احمد باقری مقدم رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: انتخاب زمان ورزش در طول روز بستگی به شرایط هر فرد متفاوت است. در حقیقت بهترین زمان برای انجام تمرین‌های ورزشی زمانی است که فرد از نظر روحی، هوشیاری و تغذیه و شرایط محیطی آمادگی لازم را داشته باشد. در گروهی از افراد که مجبور یا علاقه‌مند هستند در شب ورزش کنند، همواره این سوال مطرح است که آیا ورزش کردن در شب مناسب است یا خیر؟

وی گفت: برخی ورزش در شب را برای کاهش وزن ایده‌آل می‌دانند و برخی دیگر آن را نامناسب. در رابطه با بهبود وضعیت خواب نیز بعضی از مطالعات، ورزش در شب را توصیه و برخی از مطالعات ورزش در شب را باعث اختلال در خواب شبانه گزارش کرده‌اند. در تعداد اندکی از مطالعات، ورزش را به طور شبانه در پارک‌ها به علت افزایش دی‌اکسیدکربن و کمبود اکسیژن توصیه نمی‌کنند ولی این موضوع تایید نشده است.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان درباره بعضی فواید ورزش در شب اظهار کرد: در شب عضلات بدن نرم‌تر و آماده‌تر از صبح است و معمولا در شب کمتر شاهد سفتی عضلات هستیم. ضمن این که فرصت ورزش در شب معمولا بیشتر ار صبح‌هاست.

باقری مقدم اضافه کرد: البته در شب به علت افزایش سطح هورمون‌های استرس مثل کورتیزول و نوراپی‌نفرین در طی ورزش و طبیعی شدن آن پس از چند ساعت، سبب می‌شود تا خواب پس از ورزش مختل شود. بنابراین بین فعالیت ورزشی تا زمان خواب باید حداقل ۳ ساعت فاصله باشد. همچنین به علت کاهش سطح متابولیسم بدن در شب‌ها به نظر می‌رسد ورزش در شب‌ها تاثیر کمتری در کاهش وزن نسبت به بقیه ساعت‌های روز دارد.

متخصص پزشکی ورزشی در پایان گفت:‌ اگر جزو کسانی هستید که فقط شب‌ها فرصت ورزش دارید فراموش نکنید که ورزش کردن در شب بهتر از ورزش نکردن است. البته در اجرای ورزش شبانه نیاز به انگیزه بیشتر و نظم است. زیرا به علت تاثیر کمتر آن در کاهش وزن یا ایجاد خستگی ممکن است فرد از ادامه دادن فعالیت ورزشی در شب امتناع کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © 2018 بــــازی